dinsdag 27 mei 2008

Moord in Noord...


Foto's JvdW

De misdaad komt steeds dichterbij. Op nog geen vijfhonderd meter hemelsbreed van mijn huis, wel aan de overkant van het Noordhollands Kanaal, is vanmorgen een vuilniszak gevonden met daarin het dode lichaam van een man of een vrouw. Na film- en fotoregistratie door de technische recherche en een bezoekje van een lijkschouwer, arriveerde na een uur wachten de vrachtwagen met hekken. Achter de hekken gaat het onderzoek nu verder. Bizar, precies op deze plek loop ik het trappetje af op weg naar de atletiekvereniging ATOS erachter, waar ik weer begonnen ben met trainen voor de Dam-tot-Damloop. Tijdens het afdalen van het trappetje heb ik weleens gedacht; Hier zou je zomaar een lijk kunnen dumpen, zo achteraf is het. Maar goed dat ik gisteravond de fut niet had om te gaan lopen. Vanavond wel weer trainen. Ik hoop dat het trappetje dan weer vrijgegeven is. Hoewel ik er wel wat anders langs zal lopen voortaan...