Niet altijd is cynisme over bureaucratisering en het moeizaam draaien van (ambtelijke) molens terecht.
Voor de Kerst nam ik contact op met de beheerder van de website van Amber Alert, communicatiebedrijf Netpresenter. Ik had geprobeerd mij te abonneren op Amber Alert via mijn mobiele telefoon. Amber Alert is het gloednieuwe systeem dat berichten verstuurt in het geval kinderen vermist raken, om ze zo sneller te kunnen terugvinden. Maar de tekst van Amber Alert vond ik zo onduidelijk, dat ik het idee kreeg dat veel mensen hierdoor afgeschrikt zouden kunnen raken. Mijn klacht werd onmiddellijk serieus genomen, en nog geen drie weken later was de tekst aangepast, nadat mijn opmerking - heel zorgvuldig - eerst was overlegd. Chapeau.
Zelf lukt het me overigens nog steeds niet om een abonnement op Amber Alert te krijgen. Maar ik vermoed dat dit samenhangt met de blokkade die ik ooit eens via mijn provider heb opgeworpen tegen ongewenste SMS-diensten. Heeft iemand soms dezelfde ervaring?