woensdag 14 mei 2008

Onopgelost?



Foto Rob Keeris

Tussen de bedrijven door ben ik de laatste tijd bezig met het volgen van een moordonderzoek, via een bron die de zaken voor me in de gaten houdt. Interessant om te zien hoe de politie omgaat met informatie die de bron voorhoudt, maar waar in eerste instantie niet op wordt gereageerd.

Onlangs was dat eindelijk wel het geval. Nu is het interessant om te zien of de rechercheurs op dezelfde mogelijke verdachte uitkomen als ik en mijn bron, die hij wel heeft getipt. De moord is journalistiek gezien niet per definitie interessant. Het is wel boeiend om eens te zien hoe de recherche er wel of niet uit gaat komen. Mijn bron geeft aan dat de politie de plicht heeft om alles te onderzoeken, terwijl wij ons (geheel passief) met deelvragen van de zaak bezig kunnen houden, waarvan we denken dat ze wat kunnen opleveren. Dat klopt. De komende weken meer over deze zaak, hopelijk wat minder cryptisch. Trouwens, voor tips over misdaden kan de lezer van deze site terecht op hetlek@hotmail.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.