dinsdag 9 maart 2010

Motoragent reed ook al eens Centraal binnen


Een motoragent heeft gisteren in Utrecht een dief op een fiets door Hoog Catharijne achtervolgd, en op de Oude Gracht aangehouden. De 35-jarige verdachte trok een mes toen personeel van een winkel hem snapte bij het stelen van spullen.

Het doet me denken aan die keer - anderhalf jaar terug - dat ik het Centraal Station in Amsterdam aan de achterzijde uitliep en bijna van de sokken werd gereden door een scooterrijder, die tot mijn verbazing het station binnen reed, door de schuifdeuren. Even later gevolgd door een motoragent (ik moest snel tegen een hek gaan staan om niet te worden aangereden) die tot mijn nog grotere verbazing niet twijfelde, en ook het Centraal binnenging, door de schuifdeuren.

Ik ben naar binnen gerend, en kon foto's maken van de arrestatie van de jongen. Die alle aandacht trouwens helemaal niet vervelend vond. Later bleek een filmploeg buiten ook beelden van de twee gemaakt te hebben, toen ze het centraal indraaiden. Mijn foto (zie boven) verscheen, samen met de beelden, in een AT5-item (stadsnieuws). Helaas had ik de camera net een dag, en stonden de instellingen nog niet helemaal goed..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.